donderdag 2 augustus 2012

Trind Thinner

Ik denk dat iedereen er wel eens last van heeft: stroperige, gedroogde of dikke nagellak. Zelf vind ik dit vreselijk lakken, je krijgt bijna nooit een mooi resultaat. Trind komt met dé oplossing: een thinner die de nagellak weer mooi vloeibaar maakt.



Nu zul je waarschijnlijk denken: ik kan toch ook gewoon nagellak remover bij mijn nagellak doen? Maar Trind raadt dit af: de remover zal de nagellak wel verdunnen, maar de kleur en finish kunnen ook veranderen. Bovendien zal de nagellak na een tijdje uitdrogen en dat is natuurlijk hardstikke zonde.



Maar waardoor wordt de nagellak eigenlijk stroperig en droog? Dit komt door het lang openstaan van het lakje of doordat het niet goed is afgesloten. Zo komt er te veel zuurstof bij en kan het verdampen. Je nagellak staat natuurlijk vaak open, doordat je je nagels lakt. Persoonlijk vind ik het onzin om het lakje elke keer weer dicht te draaien na een nagel of iets dergelijks, maar probeer er wel rekening mee te houden, dat je je nagellak er wel mee kunt verpesten. Raffel je nagels niet af, maar concentreer je op het nagellakken en houd je niet met iets anders bezig.

Trind geeft een aantal tips om stroperige en droge nagellak te voorkomen:
  • Nagels zo snel mogelijk lakken, zodat er zo weinig mogelijk verdampt. Dit noemde ik hierboven ook al, maar voor echte nagellak fans is dit best moeilijk. Je wilt natuurlijk je best doen om de nagellak er zo perfect mogelijk op te krijgen, maar houd het alsjeblieft in de gaten. Het is zo ontzettend zonde om dat prachtige lakje te moeten weggooien.
  • Dit wist ik niet maar: de hals van het flesje en de steel van het kwastje afnemen met een in( Trind Nail Polish ) remover gedrenkt watje. Het is dan ook makkelijker om je flesje te openen. Deze tip vind ik ontzettend goed! Veel van mijn nagellak flesjes sluiten minder goed omdat er opgedroogd nagellak tussen zit. Hierdoor word je nagellak dus alleen maar droger. Neem dus even de tijd om je schatjes te verzorgen zodat je er langer van kunt genieten.
  • Het dopje goed aandraaien na gebruik, maar dat lijkt me logisch.
Ondanks deze tips, kan je nagellak toch uitdrogen. Daarom is de Trind Thinner op de markt gekomen, zo dat je nagellak niet vroegtijdig hoeft weg te gooien. De Thinner is vanaf eind Juli bij de trind verkooppunten te koop.

Liefs,
Amber

3 opmerkingen:

  1. goede tips! Heb er soms ook wel last van!
    Nathalie
    ps: Misschien vind je het wel leuk om aan onze giveaway mee te doen?
    http://curls-and-bags.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb inderdaad nagellak die dik en stroperig zijn, helaas. Handige tips, maar helaas ben ik altijd heel lang bezig om mijn nagels perfect te lakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb hem op een andere blog ook al gezien, maar vind hem verschrikkelijk duur voor zo'n klein flesje. Ik heb een 60ml van Orly voor nog geen 7 euro

    BeantwoordenVerwijderen

Copyright © 2015 Beautyzoom.